Reclame terug naar de essentie
Wij zeggen dat we food marketing specialisten zijn. Daarmee maken wij het onszelf niet gemakkelijk omdat mensen dat moeilijk kunnen plaatsen. Een reclamebureau. Dat begrijpt iedereen. Net als een marktonderzoeksbureau. Maar een food marketing bureau?
Toch is het een bewuste keuze van ons. Marketing is namelijk veel meer dan reclame. En een reclamebureau doet ook veel meer dan alleen reclame maken. Sterker nog, de grootste waarde van een reclamebureau zit vaak in de bijproducten zoals recent ook beschreven op het blog van BVH. Een reclamebureau wordt binnengehaald om een advertentie te maken, maar voegt in dat proces heel veel waarde toe op andere gebieden zoals de visie en strategie, de externe oriëntatie, de positionering etc.
Voor ons is reclame dan ook meer een eindproduct van een proces. Een proces waar je als bureau vanaf het begin bij betrokken wilt zijn. Want hoe sterker de inhoud, hoe makkelijker het zich laat vertellen.
We moeten dus terug naar de essentie om bedrijven vooruit te brengen. Niet meer recht praten wat krom is. Maar ervoor zorgen dat de inhoud klopt. Dat het product of de dienst een behoefte vervult. Dat het onderscheidend en verrassend is. Dat er heldere keuzes worden gemaakt en er scherp aan de wind wordt gezeild. Om van daar uit weer te communiceren met de consument. En dat op een steeds meer gepersonaliseerde manier.
Maar inhoud alleen is ook niet genoeg. Een goede executie is minstens net zo belangrijk. Die executie beperkt zich niet tot ervoor zorgen dat je product goed zichtbaar is voor de consument. Ze moet het ook nog kunnen vinden op het schap. En daar hebben MKB bedrijven in toenemende mate problemen mee.
Reclame moet daarom terug naar de essentie. Om van daar uit in kracht te winnen en bedrijven op een breder terrein en meer geïntegreerde manier te ondersteunen. Dat is waarom wij ons food marketeers noemen.