Ik moet nu toch echt gaan innoveren
Innovatie bepaalt of je voorop blijft lopen of achterop raakt. Of je overleeft of ten onder gaat, zoals velen voor u. We weten het allemaal en toch is het voor bedrijven heel moeilijk om innovatie te realiseren.
Er zijn verschillende redenen. Een gebrek aan consumenteninzichten. Een gebrek aan inzichten over de toekomst. Een slechte vertaling van inzichten naar relevante ideeën. En van ideeën naar concrete producten. En dan moet het ook nog eens op een goede manier geproduceerd worden en in de markt gezet worden. Waarbij communicatie naar de handel net zo belangrijk is als naar de consument. En vergeet daarbij niet de financiering. Geen eenvoudige opgave, zeker niet voor mkb-bedrijven.
The Food Agency werkt met partners om innovatie te realiseren voor bedrijven, op het gebied van marktonderzoek, R&D, financiën en creatie (communicatie). Op die manier hebben bedrijven altijd de juiste expertise aan tafel, terwijl ze tegelijk alles met één aanspreekpunt bereiken. Zo werkt The Food Agency ook samen met TOP BV. TOP BV maakt wetenschappelijke en technologische kennis toepasbaar en bruikbaar in de voedingsmiddelenindustrie. Hierdoor houden strategie en marketing reële aansluiting bij wat fysiek allemaal mogelijk en onmogelijk is. Maar zo kunnen ook nieuwe product ideeën daadwerkelijk ontwikkeld worden, al dan niet in samenwerking met de eigen R&D afdeling.
Bedrijven die werk willen maken van innovatie zijn bij The Food Agency dan ook aan het goede adres. The Food Agency zorgt dat innovatie niet alleen een toverwoord blijft, maar ook daadwerkelijk gestalte krijgt.
Kortom: The Food Agency maakt werk van innovatie!