Food Marketing

Voedsel is een basale levensbehoefte waarvoor de verantwoordelijkheden verder gaan dan voor producten als mobiele telefoons en vakanties. Ons voedsel is nauw verbonden aan onze evolutie en bepalend voor onze toekomst. Het groeiende bewustzijn van die verantwoordelijkheid maakt dat de samenleving maar ook individuele consumenten steeds andere en hogere eisen stellen aan producenten en distributeurs van voedsel. Denk daarbij aan de hardere eisen met betrekking tot duurzame productie, transparantie en gezonde voeding. Maar ook aan de zachtere wensen als fair trade en lokaal.

Daarom vergt food marketing inzicht in allerlei aanpalende essentiële gebieden: voeding en gezondheid, smaak, houdbaarheid, receptuur, fooddesign, levensstijl en eetpatronen.

Visuele weergave van food marketing

Ons gemeenschappelijke doel is simpel en veel woorden hebben we er niet voor nodig. Wij helpen agro&food ondernemers zichzelf scherper en efficiënter in de markt te zetten. Daarbij gaat het om:

1. Context:

Wat gebeurt er om ons heen, wat zijn de ontwikkelingen, waar de liggen kansen en mogelijkheden?

2. Productrelevantie:

Vervult het product een behoefte, lost het een probleem op, is het onderscheidend, is het nieuw, is het verrassend?

3. Zichtbaarheid:

Zijn we te zien in klassieke media, nieuwe media en social media?

4. Vindbaarheid:

Zijn we te koop? Vindbaar en verkrijgbaar?