Blog

Reclame terug naar de essentie

Reclame terug naar de essentie

Wij zeggen dat we food marketing specialisten zijn. Daarmee maken wij het onszelf niet gemakkelijk omdat mensen dat moeilijk kunnen plaatsen. Een reclamebureau. Dat begrijpt iedereen. Net als een marktonderzoeksbureau. Maar een food marketing bureau? Toch is het een bewuste keuze van ons. Marketing is namelijk veel meer dan reclame. En een reclamebureau doet ook […]

3 years, 9 months ago --> Reacties staat uit voor Reclame terug naar de essentie
Waarom food marketing?

Waarom food marketing?

Wat is er zo bijzonder aan food marketing? Is het ‘gewone’ marketing in een andere jasje? Of is het echt iets anders? En waarom is het antwoord op die vraag belangrijk? Succesvol ondernemerschap kan in essentie tot vier elementen worden teruggebracht: 1. Context: Weet je wat er zich buiten allemaal afspeelt? 2. Productrelevantie: Is je […]

3 years, 10 months ago --> Reacties staat uit voor Waarom food marketing?

In de pers: Foodmonitor in vakblad FoodPersonality

Vakblad FoodPersonality heeft een artikel geschreven over de Foodmonitor van oktober: twee van de drie Nederlanders vindt voedselprijzen te hoog. Lees hier het artikel: Foodmonitor in Food Personality nov 2013

3 years, 10 months ago --> Reacties staat uit voor In de pers: Foodmonitor in vakblad FoodPersonality
Volkskrant: De gemaksrevolutie in food

Volkskrant: De gemaksrevolutie in food

Artikel van Jan Peter in de Volkskrant. De klant krijgt wat hij wil: nog meer fastfood. In weerwil van alle tegengeluiden willen de meeste consumenten vooral gemak. Lees hier het hele artikel.    

3 years, 10 months ago --> Reacties staat uit voor Volkskrant: De gemaksrevolutie in food
Wat wordt de opvolger van Hallo Jumbo?

Wat wordt de opvolger van Hallo Jumbo?

Distrifood vroeg Jan Peter om een voorzet te doen voor een nieuwe reclameboodschap van Jumbo. “Jumbo heeft een aantal hele concrete, tastbare, 
onderscheidende punten. Houd de reclame functioneel en hamer op die pluspunten: bij drie wachtenden in de rij een kassa erbij, et cetera. Dat is de kern van de boodschap. Dan de emotie. Jumbo […]

3 years, 12 months ago --> Reacties staat uit voor Wat wordt de opvolger van Hallo Jumbo?
Pas op voor verdienmodellen

Pas op voor verdienmodellen

Verdienmodellen, het woord valt erg vaak de laatste tijd. Het heeft het woord winstwaarschuwingen zo goed als vervangen. Dat komt waarschijnlijk omdat er niet zoveel winst meer gemaakt wordt. Misschien wel verlies zelfs. En dan is het dus de hoogste tijd om aan je verdienmodel te sleutelen. Als je tenminste de laatste jaren je haren […]

4 years ago --> Reacties staat uit voor Pas op voor verdienmodellen