Blog

Ik moet nu toch echt gaan innoveren

Ik moet nu toch echt gaan innoveren

Innovatie bepaalt of je voorop blijft lopen of achterop raakt. Of je overleeft of ten onder gaat, zoals velen voor u. We weten het allemaal en toch is het voor bedrijven heel moeilijk om innovatie te realiseren. Er zijn verschillende redenen. Een gebrek aan consumenteninzichten. Een gebrek aan inzichten over de toekomst. Een slechte vertaling […]

2 years, 2 months ago --> Reacties staat uit voor Ik moet nu toch echt gaan innoveren
Innovaties in snacks komen van buiten de sector

Innovaties in snacks komen van buiten de sector

Het was weer ouderwets genieten op de Horecava. De bitterballen en andere snacks waren als vanouds volop aanwezig, evenals de daarbij geassocieerde frituurlucht en hordes horeca-ondernemers. Hij lijkt alsof de wereld niets is veranderd en de revolutie bij de consument de horeca wereld vooralsnog is ontgaan. Neem nou de snack industrie als voorbeeld. Bacon Bullet. […]

2 years, 3 months ago --> Reacties staat uit voor Innovaties in snacks komen van buiten de sector
Is de aardappel terug van weggeweest?

Is de aardappel terug van weggeweest?

Naar aanleiding van de opening van de Pieperboetiek in Amsterdam is Edwin geïnterviewd door BNR naar onze visie over de come back van de aardappel. Is de aardappel terug van weggeweest? Onze visie: de komst van de Pieperboetiek zal niet het tij keren voor de terugloop van de verkoop van aardappelen, maar het kan wel […]

2 years, 7 months ago --> Reacties staat uit voor Is de aardappel terug van weggeweest?
In de media: de nieuwste trends in food

In de media: de nieuwste trends in food

Is er in Nederland een groeiende hand naar gezonder eten waar te nemen? Wat is gezond en wat is ongezond? Opvattingen hierover verschuiven per dag, soms zelfs per uur. MarketingTribune vraagt experts, waaronder Jan Peter van Doorn, hun visie te geven op eten nu en in de toekomst en het effect daarvan op retail.

2 years, 7 months ago --> Reacties staat uit voor In de media: de nieuwste trends in food
DKW-afdeling in Nederlandse supermarkt kan veel aantrekkelijker

DKW-afdeling in Nederlandse supermarkt kan veel aantrekkelijker

Interview met Lotte en Wim van Dijk van Food Dispense in Foodmagazine van juni 2014. De beleving op de dkw-afdeling in de Nederlandse supermarkten laat te wensen over. De Focus ligt vooral op de versafdeling. ‘Juist bij droge kruidenierswaren liggen kansen om aantrekkelijker te presenteren en zelfs marge te verhogen’. Lees hier het complete interview.

2 years, 9 months ago --> Reacties staat uit voor DKW-afdeling in Nederlandse supermarkt kan veel aantrekkelijker
Gaan wij insecten eten in de toekomst?

Gaan wij insecten eten in de toekomst?

Op 4 juni opende voor één dag het Pestaurant haar deuren. In winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht, werden voorbijgangers getrakteerd op onder andere curry krekels en bbq meelwormen. Maar ook op minder confronterende hapjes met zoals chocolade pasta met meelwormen en caramelkoekjes met insecten. Het pop-up restaurant is georganiseerd door Rentokil, die het gelijk internationaal […]

2 years, 10 months ago --> Reacties staat uit voor Gaan wij insecten eten in de toekomst?
Eenmalige kans op innovatie subsidie voor agro & food

Eenmalige kans op innovatie subsidie voor agro & food

MKB bedrijven zijn vaak niet op de hoogte van de subsidie mogelijkheden bij innovatie. Daarnaast vinden ze de administratie rompslomp eromheen vaak een (tijdrovend) gedoe. Begrijpelijk, maar ook jammer omdat veel MKB bedrijven de financiële stimulans goed kunnen gebruiken. Afgelopen week heeft de overheid weer € 32 miljoen beschikbaar gesteld om de samenwerking en innovatie […]

3 years, 1 month ago --> Reacties staat uit voor Eenmalige kans op innovatie subsidie voor agro & food
Interview BNR: consument weet niet meer wat normaal eten is

Interview BNR: consument weet niet meer wat normaal eten is

Naar aanleiding van de Foodmonitor “Nederlanders eten niet te veel, maar zijn wel te dik?” van 20 februari 2014 op Food for Food is Edwin vanochtend geïnterviewd door BNR Nieuwsradio in het programma Ochtendspits. In de Foodmonitor stellen we dat het bijzonder is dat bijna 80% van de Nederlander zegt normaal, of in ieder geval niet […]

3 years, 2 months ago --> Reacties staat uit voor Interview BNR: consument weet niet meer wat normaal eten is
Wat je moet weten van Generation Y

Wat je moet weten van Generation Y

We kunnen er niet meer omheen, Generation Y staat in het middelpunt van de belangstelling en speelt een belangrijke rol, ook in de foodsector. Wat je nu gaat lezen is geschreven door een echte Millennial. Ik ben van de Generation Y, ook wel de Peter Pan generation genoemd. En ik ben niet alleen. In Nederland […]

3 years, 2 months ago --> Reacties staat uit voor Wat je moet weten van Generation Y
Contentmarketing in food

Contentmarketing in food

Contentmarketing, het lijkt wel of alles er om draait tegenwoordig. Wat is het en waarom is het juist nu belangrijk? En moet je er als speler in de agro en food sector ook wat mee? Of kun je nog even aan de kant staan blijven toekijken totdat je er echt niet meer omheen kan? Contentmarketing […]

3 years, 4 months ago --> Reacties staat uit voor Contentmarketing in food